Web Informer Button

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2009

Υπάρχει Θεός;

Μια ιστορία που κινείται στα πλαίσια της προηγούμενης αλλά μάλλον αληθινά αληθινή....

Ένας άθεος καθηγητής της φιλοσοφίας συζητά με έναν φοιτητή του, για την σχέση μεταξύ επιστήμης και πίστης στον Θεό.

Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;

Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.

Καθ.: Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτ.: Φυσικά.

Καθ.: Είναι ο Θεός παντοδύναμος;

Φοιτ.: Ναι

Καθ.: Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τονΘεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους. Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;

Φοιτ.: ...
Καθ.: Δεν μπορείς να απαντήσεις,έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουμε μικρέ μου. Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Είναι καλός ο διάβολος;

Φοιτ.: Όχι.

Καθ.: Ποιός δημιούργησε τον διάβολο;

Φοιτ.: Ο...Θεός...

Καθ.: Σωστά. Πες μου παιδί μου, υπάρχει κακό σ' αυτόν τον κόσμο;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Το κακό βρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα πάντα, σωστά;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Αρα λοιπόν ποιος δημιούργησε το κακό;

Φοιτ.: ...

Καθ.: Υπάρχουν αρρώστιες; Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήμια; Όλα αυτά τα τρομερά στοιχεία υπάρχουν σ' αυτόν τον κόσμο, έτσι δεν είναι;

Φοιτ.: Μάλιστα.

Καθ.: Λοιπόν, ποιός τα δημιούργησε;

Φοιτ.: ....

Καθ.: Η επιστήμη λέει ότι χρησιμοποιείς τις 5 αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιβάλλον γύρω σου και να προσαρμόζεσαι σε αυτό. Πες μου παιδί μου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;

Φοιτ.: Όχι, κύριε.

Καθ.: Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, μυρίσει το Θεό σου; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;

Φοιτ.: ...Όχι, κύριε. Φοβάμαι πως όχι.

Καθ.: Και παρόλα αυτά πιστεύεις ακόμα σε Αυτόν;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Σύμφωνα με εμπειρικό, ελεγχόμενο και με δυνατότητα μελέτης των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός σου δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;

Φοιτ.: Τίποτα. Εγώ έχω μόνο την πίστη μου.

Καθ.: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόβλημα της επιστήμης.

Φοιτ: Καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε θερμότητα;

Καθ.: Ναι.

Φοιτ.: Και υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε κρύο;

Καθ.: Ναι.

Φοιτ.: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται κρύο. Μπορεί να χτυπήσουμε 458 βαθμούς υπό το μηδέν, που σημαίνει καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω από αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι μόνο μια λέξη, που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την απουσία θερμότητας. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο. Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερμότητας, κύριε, είναι απλά η απουσία της.

Στην αίθουσα επικρατεί σιγή...

Φοιτ.: Σκεφτείτε το σκοτάδι, καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να ονομάζουμε σκοτάδι;

Καθ.: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;

Φοιτ.: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως, κανονικό φως, λαμπερό φως, εκτυφλωτικό φως...Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονομάζουμε σκοτάδι, έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε θα μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.

Καθ.: Που θέλεις να καταλήξεις με όλα αυτά, νεαρέ;

Φοιτ.: Κύριε, ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωματική.

Καθ.:Ελαττωματική!; Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Φοιτ.: Καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στα όρια της δυαδικότητας. Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωήκαι μετά υπάρχει και ο θάνατος, ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί. Κύριε, η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως την σκέψη. Χρησιμοποιεί την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο μάλλον να καταλάβει απόλυτα αυτήν την ενέργεια. Το να βλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο θάνατος δεν μπορεί να υπάρξει αυτόνομος. Ο θάνατος δεν είναι το αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της. Τώρα πείτε μου, καθηγητά διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από μια μαϊμού;

Καθ.: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και βέβαια.

Φοιτ.: Έχετε ποτέ παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη;

Καθ.: ....

Φοιτ.: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δεν σταματά ποτέ, τότε διδάσκετε την προσωπική σας άποψη επί του θέματος. Τότε μήπως δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;

Καθ.: ....

Φοιτ.: Υπάρχει κάποιος στην τάξηπου να έχει δει τον εγκέφαλο του καθηγητή; Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του καθηγητή; Κανένας. Άρα σύμφωνα με τους κανόνες του εμπειρικού, ελεγχόμενου και με δυνατότητα προβολής πρωτόκολλου, η επιστήμη ισχυρίζεται ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε. Και αφού είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο τον σεβασμό, πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε;

Καθ.: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη σου, παιδί μου.

Φοιτ.: Αυτό είναι, κύριε... Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ. Αυτή είναι που κινεί τα πράγματα και τα κρατάει ζωντανά.

Αυτός ο νεαρός φοιτητής ήταν ο.... ALBERT EINSTEIN...





11 ανεμομαζώματα:

Κουνούπι είπε...

!!!

Δεν ξέρω αν με έπεισε. Σίγουρα μου άρεσε όμως!

Gi Gaga Kouni Beli είπε...

Ειλικρινά αυτή την ιστορία δεν την ήξερα. Με αποστόμωσες! Μου θύμισε μια άλλη που έχω διαβάσει (άσχετη βέβαια με την ανάρτηση) η οποία λέει (και συγνώμη για το σεντόνι!):

Ήταν ένας σοφός δάσκαλος και ένας μαθητής του . Επειδή τα πάντα που έλεγε στον μαθητή του ήταν τόσο σοφά θέλησε ο μαθητής να πειράξει τον δάσκαλό του και να τον πιάσει αδιάβαστο κάπου .
Σκέφτηκε λοιπόν να πιάσει μια πεταλούδα με το χέρι του και να ρωτήσει τον δάσκαλό του τι κρατούσε και αν αυτό που είχε μέσα στον καρπό του ήταν ζωντανό ή νεκρό . Ήξερε επίσης ο μαθητής ότι ο δάσκαλός του εύκολα θα εύρισκε την πεταλούδα αλλά αν ο δάσκαλός του απαντούσε ότι ήταν ζωντανή τότε θα έσφιγγε το χέρι του και θα σκότωνε την πεταλούδα για να του αποδείξει ότι δεν ήταν και τόσο σοφός .
Έπιασε λοιπόν μια πεταλούδα και αφού την έκλεισε στον καρπό του ρώτησε τον δάσκαλό του .
-Δάσκαλε τι κρατώ στο χέρι μου ;
-Την ψυχή σου κρατάς νεαρέ μου.
Σκέφτεται ο μαθητής ότι ο δάσκαλός του έχει δίκιο . Η πεταλούδα είναι μια ψυχή που θα μπορούσε να είναι και η δική του .
-Λοιπόν δάσκαλε , συνεχίζει ο μαθητής , είναι η ψυχή μου και τι είναι ζωντανή ή νεκρή; ξαναρωτά ο μαθητής .
Απαντά ο σοφός δάσκαλος λέγοντας:
-Από το χέρι σου εξαρτάται!

Morgana (Ευρυνόμη) είπε...

@ Κουνούπι thanks!!! :) Πίστεψέ με... είναι πραγματικά ότι αισθάνεσαι εσύ.

Morgana (Ευρυνόμη) είπε...

@ Αγαπητέ Γελαδερέ Gi Gaga,
κι εμένα με είχε αποστομώσει η ιστορία όταν την πρωτοδιάβασα.
Το σεντόνι σου (όχι αυτό με τις αγελαδοβούλες) μου άρεσε πολύ πάντως!:) Σωστά είπε ο δάσκαλος, στο χέρι του μαθητή ήταν πως θα κρατούσε τη ψυχή του όπως και στο χέρι ολονών μας.

Αν έχεις και άλλα τέτοια ενδιαφέροντα σεντόνια, μπορούμε να τα ανταλλάξουμε εναλλάξ με αντίστοιχες ιστορίες δασκάλου και μαθητή. Μια εσύ, μια εγώ κλπ. (Ναι μπορείς να το πεις πρόσκληση ;) Τα δημοσιεύω και στο μπλογκ αν είναι!

Υ.Γ. Έχω και κάτι άλλα χιουμοριστικά που θα μπορούσα να σου τα στείλω εκτός αν τα δημοσιεύσω εδώ και δεν με νοιάζουν αν παρεξηγηθούν ή θεωρήσουν ότι βγαίνουν από τη θεματολογία του μπλογκ (όλα χωράνε!)

Το σεντόνι:
Ένας δάσκαλος στην Ινδία είπε κάποτε ότι δεν υπάρχει τίποτα γύρω μας, στη φύση, στη ζωή, στην ίδια τη μεγαλοσύνη του Θεού που να μην είναι πραγματικά ωραίο ή άξιο θαυμασμού. Όλα γύρω μας κρύβουν ομορφιά και στο χέρι μας είναι να τη βρούμε.
Ένας μαθητής είχε συγκρατήσει αυτή τη ρύση του δασκάλου και αμφέβαλλε για το κατά πόσο ήταν σοφή.
Έτυχε μια μέρα που περιπλανιόταν ο δάσκαλος στο δρόμο με τους μαθητές, να προσέξει ο συγκεκριμένος μαθητής μια νεκρή μαϊμού στην άκρη του δρόμου με τη σάρκα σαπισμένη τόσο που φαίνονταν τα κόκκαλα, τρομερή δυσωδία και τις μύγες να βουίζουν γύρω.
Ρωτάει τότε τον δάσκαλο: "Δάσκαλε τι ωραίο υπάρχει ακριβώς σ' αυτή τη ψόφια μαϊμού;"
Κι ο δασκάλος κοιτώντας την λίγο προσεκτικότερα είπε: "Δες τα δόντια. Τι ωραία αλώβητα δόντια που έχει."

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΕΥΧΗΘΩ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ.

ΦΟΒΕΡΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ.ΔΕΝ ΤΗΝ ΗΞΕΡΑ!!

Morgana (Ευρυνόμη) είπε...

Ευχαριστώ Σκρυτζάκο!!! Σου αντεύχομαι τις ευχές σου και τα καλύτερα για σένα!!!!:)

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΕΥΧΟΜΑΙ Η ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ 2010 ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΗ ΜΕ ΥΓΕΙΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ.

i am love είπε...

Χαίρομαι που σε βρήκα χαμένη θεά!
Υπέροχο το μπλόγκ σου και όσα διάβασα!!!

Gi Gaga Kouni Beli είπε...

Μπορείς να στείλεις ό,τι θες στο gigagakounibeli@yahoo.com
αρκεί να ξέρουμε πηγή (αν δεν είναι δικό σου)
Και ναι έχω αρκετές τέτοιες ιστορίες τις οποίες θα πρέπει να ξεθάψω για να στις στείλω!
φιλιά!

Morgana (Ευρυνόμη) είπε...

Eυχαριστώ για το όμορφό σου σχόλιο Love...μια ζωή Την έψαχνα κι εγώ...
Κι εμένα μ' αρέσει το δικό σου μπλογκ!
Bless be!

Heliotypon είπε...

Το ότι ο Einstein αντέκρουσε τα επιχειρήματα του καθηγητή με αυτόν τον τρόπο προκύπτει από το ότι ήταν θρησκευόμενος, όπως και πολλοί άλλοι διανοούμενοι, έστω κι αν είναι φυσικοί επιστήμονες. Δυστυχώς οι θρησκευτικές διαδασκαλίες, που ξεκινούν από την βρεφική ηλικία, εμποτίζουν το πνεύμα με την πίστη η οποία δεν έχει κανένα έρεισμα. Τα επιχειρήματα του "φοιτητή" δεν τα βρίσκω πειστικά, αφού παίζει απλώς με τις λέξεις. Με όλον τον σεβασμό στην διάνοια του Einstein, (αν πραγματικά είπε αυτά τα λόγια) δεν βρίσκω επιστημονική λογική. Και ο εγκέφαλος του καθηγητή είναι εκεί, αφού η επιστήμη γνωρίζει (στον βαθμό που τον γνωρίζει) τον εγκέφαλο και την λειτουργία του και δεν χρειάζεται να δει τον εγκέφαλο του κάθε ανθρώπου για να ξέρει ότι υπάρχει. Το να λες ότι πρέπει να έχεις δει τον κάθε εγκέφαλο για να ξέρεις ότι υπάρχει είναι σοφιστία που δεν αποτελεί επιστημονικό επιχείρημα. Οι δε νόμοι του Darwin έχουν αποδειχτεί ότι ισχύουν, μέσα από ενδελεχή και επίπονη έρευνα. Δεν μας τους έδωσε απλώς, αλλά πέρασαν από πολλαπλές διαδικασίες απόδειξης.

Blog Widget by LinkWithin

"Magical Template" designed by Blogger Buster